ΧΑΡΑΤΣΙ + ΦΑΠ = ΕΝ.Φ.Ι.Α.: Ο ΝΕΟΣ ΔΙΠΛΟΣ ΛΗΣΤΡΙΚΟΣ  ΦΟΡΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ!

Αναφορά στη δυνατότητα δικαστικών προσφυγών

 

Δείτε σχετικά:

Το κείμενο του φορολογικού νόμου 4223/13 για τον ΕΝΦΙΑ (μέλη)

Το κείμενο του φορολογικού νόμου 3842/10 για το ΦΑΠ

 

 

Ν. 4223/2013:

ΔΙΠΛΗ ΚΑΤΑΛΗΣΤΕΥΣΗ - ΔΗΜΕΥΣΗ ΣΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ!

ΔΙΠΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΑ ΞΕΝΟΙΚΙΑΣΤΑ - ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ!

Με ένα εξαμβλωματικό σενάριο επιβολής δύο φόρων στη συσκευασία του ενός, και μάλιστα με δύο διαφορετικές ταχύτητες, που γέμισε οργή και αγανάκτηση κάθε φορολογούμενο ιδιοκτήτη αστικής περιουσίας, το πολιτικό στερέωμα θυσιάζει ανενδοίαστα τους ιδιοκτήτες αστικών ακινήτων της χώρας μας στο βωμό της «εισπραξιμότητας» της αγροτικής ψήφου...

Μονός και καθαρά συμβολικός ο φόρος στα αγροτικά ακίνητα, και καθαρά αντισυνταγματική η εξαίρεσή τους από το ΦΑΠ. Διπλός και ληστρικός ο φόρος στα αστικά, ακίνητα! Επτασφράγιστο μυστικό η «προοδευτική» κλίμακα του νέου ΦΑΠ (δηλαδή η καταλήστευση τώρα ονομάζεται …«πρόοδος»), που από ότι φαίνεται ελάχιστα θα διαφέρει από την παλαιά. Αντισυνταγματική και αυτή, αφού το Σύνταγμα ρητά ορίζει ότι οι πολίτες συμμετέχουν ΑΝΑΛΟΓΑ με τις δυνάμεις τους, δηλαδή με το εισόδημά τους. Φορολογία σκληρή, δημευτικού τύπου, που είναι αδύνατον να πληρωθεί, ιδιαίτερα στα ξενοίκιαστα ακίνητα, πράγμα που καλά το γνωρίζουν, αλλά αρνούνται να δεχτούν την πρότασή μας για μειωτικό συντελεστή. 

Αμεσο αποτέλεσμα του νόμου αυτού θα είναι ο εκπλειστηριασμός χιλιάδων ξενοίκιαστων ιδιοκτησιών και η παραπομπή χιλιάδων ιδιοκτητών αστικών ακινήτων που θα οφείλουν φόρους άνω των 50.000 ευρώ σε δίκες με προβλεπόμενη ποινή τριετούς φυλάκισης.

Μαζί με την  αστική ιδιοκτησία, θάβεται και κάθε ελπίδα ανάκαμψης της κτηματαγοράς, η οποία από 1.1.2014 έχει αποκτήσει νεκροταφειακό χαρακτήρα, λόγω και της επιβολής ενός παράλογου και ληστρικού φόρου «υπεραξίας» στους καταματωμένους πωλητές, και της ισχύος ενός παράλογου «πόθεν έσχες» για τους αγοραστές, επί της «αντικειμενικής αξίας» του ακινήτου που θα αγοράσουν, και όχι επί της σημαντικά μειωμένης την οποία προφανώς θα καταβάλουν!  Για όλα αυτά, τελικά θα ήταν προτιμότερο να συνεχιστεί το «χαράτσι» μέσω της ΔΕΗ, τουλάχιστον αυτό είχε λίγο πιο ανθρώπινο πρόσωπο, και δεν φορολογούσε διπλά τις απονεκρωμένες ιδιοκτησίες!

Ο Ν. 4223/2013 προβλέπει κατά βάση τα εξής:

 

ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΦΟΡΟ (ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑ ΑΚΙΝΗΤΟ):

 

 Αστικά ακίνητα

 

- Ο φόρος προκύπτει από τα τετραγωνικά μέτρα του ακινήτου, του βασικού συντελεστή ανά τ.μ., του συντελεστή παλαιότητας, του συντελεστή ορόφου, του συντελεστή απομείωσης στις περιπτώσεις που αυτός ισχύει, του συντελεστή βοηθητικών χώρων (όταν υπάρχουν) και του συντελεστή ημιτελούς κτίσματος, όπου αυτός ισχύει, ως εξής:

Φόρος= Επιφάνεια κτίσματος (τ.μ.) x ΒΦ x ΣΠΚ x ΣΟ x ΣΑΕ (στις περιπτώσεις που αυτό ισχύει) x ΣΒΧ (στις περιπτώσεις βοηθητικών χώρων) x ΣΗΚ (όπου αυτός ισχύει).

- Οι συντελεστές ανέρχονται σε 20 (από 33 αρχικώς) και ξεκινούν από 2,50 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο για ακίνητα με τιμή ζώνης έως 500 ευρώ το τ.μ. και φθάνουν τα 16,25 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο για νεόδμητα ακίνητα με τιμή ζώνης άνω των 5.000 ευρώ το τ.μ.

 

- Για τον προσδιορισμό του φόρου, έχει προστεθεί εκτός από την τιμή ζώνης και του συντελεστή παλαιότητας και συντελεστής ορόφου, ενώ θεσπίζονται και συντελεστές απομείωσης καθώς και βοηθητικών χώρων. Σύμφωνα με το σχέδιο Νόμου, το μέγεθος της επιφάνειας μπορεί να απομειωθεί (με βάση τους αντίστοιχους συντελεστές) εφόσον πρόκειται για κτίσματα ειδικών χρήσεων (θα εκδοθεί σχετική υπουργική απόφαση).

 Συντελεστές ορόφου:

- Υπόγειο, συντελεστής 0,98.

- Ισόγειο και 1ος, συντελεστής 1,00.

- 2ος και 3ος, συντελεστής 1,02.

- 4ος και 5ος, συντελεστής 1,04.

- 6ος και άνω, συντελεστής 1,06.

Σε περίπτωση που το ακίνητο περιλαμβάνει περισσότερους από έναν όροφο, ως συντελεστής ορόφου  λογίζεται εκείνος του υψηλότερου ορόφου. Για τις μονοκατοικίες ο συντελεστής ορόφου ανέρχεται στο 1,02 και για τους βοηθητικούς χώρους σε 0,1.

- Για τα ημιτελή (υπό κατασκευή) κτίσματα εφαρμόζεται συντελεστής ημιτελών κτισμάτων (ΣΗΚ) ίσος με 0,40. Ως ημιτελές νοείται το κτίσμα που δεν έχει ρευματοδοτηθεί με μόνιμη παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, ανεξαρτήτως του έτους έκδοσης της οικοδομικής του αδείας. 

 

 Οικόπεδα εντός σχεδίου

- Για τα οικόπεδα εντός σχεδίου προβλέπονται στο σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών 20 συντελεστές ανάλογα με την μοναδιαία αξία του οικοπέδου. Για παράδειγμα, οικόπεδο εντός σχεδίου πόλεως ή οικισμού με μοναδιαία αξίας 100 ευρώ το τ.μ. έχει συντελεστή 0,7 ευρώ το τ.μ. Ο φόρος προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό των τετραγωνικών μέτρων επί τον συντελεστή φόρου. Σημειώνεται ότι οι ιδιοκτήτες οικοπέδων δεν πληρώνουν το ειδικό τέλος ακινήτων μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ και θα πληρώσουν για πρώτη φορά τον ΕΝΦΑ.

- Ο φόρος που επιβάλλεται επί των οικοπέδων υπολογίζεται βάσει της επιφάνειάς του και των χαρακτηριστικών του.

Εφόσον υπάρχει κτίσμα εντός του οικοπέδου η επιφάνεια που φορολογείται υπολογίζεται ως εξής:

- Στα οικόπεδα που βρίσκονται εντός σχεδίου πόλης ή οικισμού, η επιφάνεια είναι αυτή που προκύπτει ως υπόλοιπο από τη μη χρήση του συντελεστή δόμησης και

- Για οικόπεδα τα οποία βρίσκονται εκτός σχεδίου πόλης ή οικισμού, είναι αυτή που προκύπτει από την αφαίρεση της επιφάνειας του κτίσματος από τη συνολική επιφάνεια του γηπέδου.

 

 Αγροτεμάχια

- Για αγροτεμάχια εκτός σχεδίου πόλης ή οικισμού ο φόρος προκύπτει από τον Βασικό Συντελεστή Φορολογίας που ορίζεται σε 1 ευρώ ανά στρέμμα, που όμως προσαυξάνεται δραστικά σε συνδυασμό, κατά περίπτωση, με επιπλέον συντελεστές ως εξής:

- Αναλόγως της θέσης, προσδιορίζεται ο Συντελεστής Θέσης (ΣΘ) που αντιστοιχεί στην ελάχιστη Αρχική Βασική Αξία (ΑΒΑ) του δημοτικού διαμερίσματος στο οποίο ανήκει το αγροτεμάχιο.

- Αναλόγως της χρήσης του αγροτεμαχίου, προσδιορίζεται Συντελεστής Χρήσης (ΣΧ).

- Αναλόγως της απόστασης από τη θάλασσα, προσδιορίζεται Συντελεστής Απόστασης από Θάλασσα.

- Αναλόγως με την επιφάνεια του γηπέδου, προσδιορίζεται Συντελεστής Απομείωσης Επιφάνειας.

- Αν το αγροτεμάχιο έχει πρόσβαση σε εθνική, επαρχιακή ή αγροτική οδό, τότε εφαρμόζεται Συντελεστής Πρόσοψης.

- Αναλόγως της ύπαρξης κατοικίας. Σε περίπτωση ύπαρξης κατοικίας εντός του αγροτεμαχίου εφαρμόζεται Συντελεστής Κατοικίας (ΣΚ) ίσος με 5! Αν η κατοικία είναι η μοναδική για την οικογένεια (υπόχρεος, σύζυγος και προστατευόμενα μέλη) του φυσικού προσώπου που έχει τα εμπράγματα δικαιώματα και έχει επιφάνεια χαμηλότερη των 150 τ.μ. ο συντελεστής δεν εφαρμόζεται.

- Ο φόρος προκύπτει ως γινόμενο της επιφάνειας του αγροτεμαχίου σε τετραγωνικά μέτρα, του βασικού συντελεστή φορολογίας, του συντελεστή θέσης, του συντελεστή χρήσης, του συντελεστή απόστασης από τη θάλασσα, του συντελεστή απομείωσης επιφάνειας, του συντελεστή πρόσοψης και του συντελεστή κατοικίας, όπου αυτός εφαρμόζεται ως εξής:

 

Φόρος = Επιφάνεια γηπέδου (τ.μ.) x ΒΣΦ x ΣΘ x ΣΧ x ΣΑΘ x ΣΑΕ x ΣΠ x ΣΚ (όπου αυτός ισχύει).

 

ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΦΟΡΟ (ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΝΕΟ ΦΑΠ) ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟΝ ΤΑ ΕΝΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΚΙΝΗΤΑ, η κλίμακα διαμορφώνεται από 0,1% για τις πρώτες 100.000 ευρώ μετά τις αφορολόγητες 300.000 ευρώ, και αυξάνεται κλιμακωτά έως το 1% από το 1.000.000 ευρώ και άνω!

 

Μετά από πολύμηνες προσπάθειες, η ΠΟΜΙΔΑ επέτυχε τη μείωση κατά 20% του πρώτου και του δεύτερου φόρου των κτισμάτων που ήταν κενά και μη ρευματοδοτούμενα καθόλο το έτος 2013!!!

 

 

 

 

ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΑΚ ΣΤΟΝ ΕΝΦΙΑ: Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ  (2008-2014)

 

2008:  ΕΤΑΚ

Για το έτος 2008 ίσχυσε το ΕΤΑΚ με μοναδικό συντελεστή 1 ο/οο (ένα τοις χιλίοις), και με απαλλασσόμενη την αξία της κύριας κατοικίας έως 300.000 ευρώ.

 

 

2009: ΕΤΑΚ + ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ

Μαζί με το ΕΤΑΚ του έτους 2009, με απαλλασσόμενο ποσό 100.000 ευρώ ανά άτομο, επιβλήθηκε έκτακτη εισφορά  επί της ακίνητης περιουσίας με την εξής φορολογική κλίμακα:

 

Αξία ακίνητης περιουσίας

Φορολογικός συντελεστής

Ως 400.000€

0%

400.001-600.000

0,1%

600.001-800.000

0,2%

800.001-1.000.000

0,3%

1.000.001-1.300.000

0,4%

1.300.001-1.600.000

1.600.001-2.000.000

2.000.001-2.500.000

2.500.001-3.000.000

Ανω των 3.000.000

0,5%

 

0,6%

0,7%

 

0,8%

 

0,9%

 

2010:  Ο ΝΕΟΣ ΦΑΠ...

Καταργείται το ΕΤΑΚ και επανέρχεται ο ετήσιος Φόρος Ακίνητης Περιουσίας (ΦΑΠ), με αυτόματη εκτίμηση και βεβαίωση και με την παρακάτω εξοντωτική φορολογική κλίμακα:

 

Αξία ακίν. περιουσίας

Φορολογικός συντελεστής

Ως 400.000 ευρώ

0%

400.001-500.000

0,1%

500.001-600.000

0,3%

600.001-700.000

0,6%

700.001-800.000

0,9%

800.001-5.000.000

Ανω των 5.000.000

1%

 

2% για 3 έτη

 

2012-13 : ¨ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΗ¨ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΦΑΠ ...

Ο ΦΑΠ σύμφωνα με την προηγούμενη κλίμακα ΔΕΝ εφαρμόστηκε ποτέ λόγω δυσκολιών με τη μηχανογράφηση του Υπουργείου. Τελικά το 2012 με τον "εφαρμοστικό νόμο" του "μεσοπρόθεσμου" ο ΦΑΠ αυξήθηκε για τα έτη 2012 & 2013 με μείωση του αφορολόγητου ορίου και διπλασιασμό του συντελεστή του πρώτου κλιμακίου, δηλαδή με προσαύξηση κατά 500 ευρώ στους περισσότερους υπόχρεους! Κατόπιν αυτών, η κλίμακα του ΦΑΠ για τα έτη 2012 και 2013 διαμορφώθηκε ως εξής:

 

Αξία ακίνητης περιουσίας

Φορολογικός συντελεστής

Έως 200.000 ευρώ

0%

200.001-500.000

0,2%

500.001-600.000

0,3%

600.001-700.000

0,6%

700.001-800.000

0,9%

800.001-5.000.000

Ανω των 5.000.000

1%

2% για 3 έτη

 

ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ (ΕΝΦΙΑ):

Ο ν. 4223/2013 για τον  δήθεν «Ενιαίο» Φόρο  Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), που επιβλήθηκε τελικά με το πλέον αποτρόπαιο και ληστρικό σενάριο, είναι τελικά διπλός ετήσιος φόρος αποκλειστικά στην αστική ακίνητη περιουσία, σχεδιασμένος όχι με κριτήριο την εισπραξιμότητά του, αλλά την πολιτική επιβίωση εκείνων που τον ψήφισαν! 

Ο δήθεν «συνταγματικός» αυτός φόρος, δεν άφησε άρθρο του Συντάγματος που να μην το παραβιάσει!

Ο δήθεν «δίκαιος» αυτός φόρος, αφήνει αφορολόγητους όσους βγαίνουν στους δρόμους απειλώντας θεούς και δαίμονες και λεηλατεί όσους δεν μπορούν να κάνουν και αυτοί τα ίδια!

Ο δήθεν «δίκαιος» αυτός φόρος, επιβάλλεται με βάση αντικειμενικές αξίες της εποχής των Ολυμπιακών αγώνων, όταν η Ελλάδα ήταν μια άλλη χώρα, και όχι αυτή που είναι σήμερα!

Ο δήθεν «δίκαιος» αυτός φόρος θα παγώσει τις συναλλαγές ακινήτων και κάθε δυνατότητα των ιδιοκτητών να διεκδικήσουν οποιοδήποτε δικαίωμά τους σε οποιαδήποτε κρατική αρχή, αν δεν φέρουν πιστοποιητικό Δ.Ο.Υ. ότι δήλωσαν όλα τα ακίνητά τους και πλήρωσαν το φόρο για όλα!

Το κυριότερο: Ο δήθεν «δίκαιος» αυτός φόρος δεν δίνει καμιά διέξοδο και καμιά δυνατότητα επιβίωσης σε όσους θα αντιμετωπίσουν την κατάσχεση και τον πλειστηριασμό της περιουσίας τους και την πόρτα της φυλακής, λόγω πλήρους αδυναμίας εξόφλησης των χρεώσεών του!

Γι΄αυτό η κυβέρνηση οφείλει, το συντομότερο δυνατόν, μέχρι να καταργηθεί ολοκληρωτικά ο δημευτικός αυτός φόρος, να νομοθετήσει άμεσες λύσεις στα εξής σημαντικά προβλήματά του:

-Κατάργηση της απίστευτης διάταξης του άρθρου 9 παρ. 3 που αξιώνει την προσκόμιση βεβαίωσης ΔΟΥ ότι δηλώθηκαν ΟΛΑ τα ακίνητα και εξοφλήθηκαν οι φόροι για όλα τα ακίνητα του υπόχρεου, όχι μόνον για εμπράγματες αγωγές, αλλά και για «οποιαδήποτε άλλη ενέργεια ενώπιον δικαστηρίου ή δημόσιας αρχής» της χώρας! Αυτό σημαίνει ότι είναι πλέον απαράδεκτη οποιαδήποτε αίτηση, ένσταση, αντίρρηση, σε οποιαδήποτε δημόσια αρχή, για οποιοδήποτε θέμα αφορά ακίνητο, χωρίς την προσκόμιση και υποβολή του πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.! Πρόκειται πραγματικά για «σατανική» διάταξη, με εφαρμογή σε όλο το φάσμα της δημόσιας διοίκησης, δημιουργώντας γραφειοκρατία χωρίς προηγούμενο στην ιστορία του Ελληνικού Κράτους και αποκλείοντας όσους πολίτες δεν μπορούν να την αποκτήσουν από τη δυνατότητα κάθε αίτησης, ένστασης, προσφυγής, αδειοδότησης κλπ. που θα απευθύνεται όχι μόνο σε οποιοδήποτε δικαστήριο ή διοικητική επιτροπή, αλλά και σε οποιαδήποτε Υπηρεσία του κράτους, όπως Υπουργεία, Περιφέρειες, Δήμους, Εφορίες, Πολεοδομίες, Υποθηκοφυλακεία, Κτηματολογικά Γραφεία, Δασαρχεία, Αρχαιολογική Υπηρεσία, όλα τα Ν.Π.Δ.Δ. π.χ. ΙΚΑ, ασφαλιστικά Ταμεία κλπ,  αλλά πιθανόν και ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, κλπ. κλπ…

-Μείωση στο 50% του φόρου για τα κενά και μη ηλεκτροδοτούμενα κτίσματα, με βάση τα στοιχεία του εκάστοτε υποβληθέντος τελευταίου εντύπου Ε2, και με έλεγχο για τη μη ρευματοδότησή τους. Διαφορετικά οι ιδιοκτήτες ξενοίκιαστων ακινήτων θα υποχρεούνται σε καταβολή μεσοσταθμικά ετήσιου φόρου υπερδιπλάσιου από τον περυσινό ΦΑΠ, χωρίς καμιά δυνατότητα να τον καταβάλουν!

-Δυνατότητα εξόφλησης των οφειλών από το φόρο αυτό, ποσού άνω των 50.000€ (προβλέπεται  ποινή φυλάκισης 1-5 ετών), με μονομερή εκχώρηση ακινήτων τους προς το Δημόσιο.

-Άμεση αποποινικοποίηση  της αντικειμενικής αδυναμίας καταβολής του φόρου αυτού, από όσους αποδεδειγμένα στερούνται εισοδημάτων και δυνατότητας να τον καταβάλουν. Το ερώτημα προς τον καθ΄ύλην αρμόδιο κ. Υπουργό της Δικαιοσύνης είναι: Εχετε αρκετές φυλακές για να εγκλείσετε όσους ιδιοκτήτες θα αδυνατούν να πληρώνουν το φόρο αυτό;

 

ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΦΑΠ

 

Σε κεντρική ομιλία του στο 30ό Συνέδριο της ΠΟΜΙΔΑ ο ειδικός συνεργάτης της ΠΟΜΙΔΑ δικηγόρος κ. Ευστάθιος Μπακάλης, ανέλυσε τα πάντα σχετικά με τη δυνατότητα άσκησης προσφυγής εναντίον εκκαθαριστικού του ΦΑΠ 2010 και επομένων ετών, για την οποία μας ρωτούν από όλη την Ελλάδα. Ο κ. Μπακάλης συγκεκριμένα διευκρίνισε τα εξής:
1. Προσφυγή ενώπιον του αρμόδιου Μονομελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου νοείται μόνον ατομική κάθε ενδιαφερόμενου, και όχι συλλογική.
2. Για να έχει ελπίδες ευδοκίμησης λόγω αντισυνταγματικότητας, θα πρέπει να αφορά χρέωση σημαντικού ποσού φόρου επί απρόσοδης περιουσίας (ψιλής κυριότητας, ξενοίκιαστων ή δεσμευμένων ακινήτων κλπ), από φορολογούμενο χωρίς σημαντικά έσοδα ή άλλα οικονομικά μέσα επιβίωσης, που αδυνατεί πράγματι να αντοποκριθεί στην πληρωμή του.
3. Η προθεσμία προσφυγής είναι μηνιαία και αρχίζει από τη γνώση της συγκεκριμένης χρέωσης.
4. Η υποχρέωση πληρωμής του φόρου δεν αναστέλλεται από την άσκηση της προσφυγής, αλλά με δικαστική απόφαση επί αίτησης αναστολής στο ίδιο δικαστήριο, που εκδικάζεται άμεσα, η οποία όμως μπορεί να διατάξει και τη δέσμευση περιουσιακών στοιχείων για τη διασφάλιση του Δημοσίου.
Οι ενδιαφερόμενοι για την άσκηση μιάς τέτοιας προσφυγής θα πρέπει να απευθυνθούν άμεσα στο δικηγόρο τους.
Τα μέλη μας μπορούν να ζητήσουν ειδικότερες πληροφορίες απ΄ευθείας από τον κ. Μπακάλη με email 

 

ΑΚΙΝΗΤΑ & ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ

ΝΑΙ ΣΤΟ ΦΟΡΟ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ!

ΟΧΙ ΣΤΟ ΦΟΡΟ ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ!

OXI στην εξοντωτική φορολόγηση της μεσαίας περιουσίας

υπό το πρόσχημα της φορολόγησης της μεγάλης!

 

Είναι γνωστό ότι το Κράτος έχει ανάγκη από φορολογικά έσοδα, και για το λόγο αυτό επιβάλλει και εισπράττει φόρους, οι οποίοι διακρίνονται κυρίως σε φόρους  επί των συναλλαγών, του εισοδήματος και φόρους επί της περιουσίας (κεφαλαίου) των πολιτών του. 

Η ιδιωτική περιουσία των πολιτών μιας χώρας υφίσταται και αποταμιεύεται σε πολλές και διάφορες μορφές, οι κυριότερες από τις οποίες είναι οι εξής 10 μορφές:

 

1. Τραπεζικές καταθέσεις.

2. Αμοιβαία κεφάλαια.

3. Μετοχές εταιρειών, ανώνυμες ή ονομαστικές, εισηγμένες ή μη.

4. Ατομικές επιχειρήσεις και συμμετοχές σε κάθε είδους προσωπικές εταιρείες.

5. Πνευματική και εμπορική ιδιοκτησία, σήματα και δικαιώματα (royalties).

6. Κινητά πράγματα αξίας (κοσμήματα, έργα τέχνης, πολύτιμα μέταλλα).

7. Αυτοκίνητα ατομικά και εταιρικά, ιδιωτικά και επαγγελματικά.

8. Σκάφη ιδιωτικά και επαγγελματικά, πλοία κάθε μεγέθους και προορισμού.

9. Αγροτική ακίνητη ιδιοκτησία.

10. Αστική ακίνητη ιδιοκτησία.

 

Στην χώρα μας όμως, όταν μιλάμε για φορολόγηση της περιουσίας, δυστυχώς ξεχνάμε όλες τις άλλες μορφές πλούτου και εννοούμε αποκλειστικά και μόνον  την τελευταία, την αστική ακίνητη ιδιοκτησία, παρότι πολλές από τις μορφές που προαναφέραμε έχουν άμεση και ανώδυνη φοροδοτική ικανότητα, όπως π.χ. οι τραπεζικές καταθέσεις (οι οποίες σημειώνουμε ότι φορολογούνται μόνον για τους τόκους τους και όχι και για το κεφάλαιό τους, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει για τα ακίνητα). Ορισμένοι βέβαια υποστηρίζουν ότι οι τραπεζικές καταθέσεις πρέπει να παραμείνουν αφορολόγητες ως κεφάλαιο επειδή έχουν ήδη φορολογηθεί κατά την απόκτησή τους ως εισόδημα, ξεχνώντας ότι και η αγορά ή η ανοικοδόμηση ενός ακίνητου έχει πραγματοποιηθεί από την ίδια ακριβώς πηγή, δηλαδή από το υπόλοιπο του ήδη βαρύτατα φορολογημένου εισοδήματος του ιδιοκτήτη.

Έτσι στη χώρα μας από το 1975 και μετά έγινε έμμονη προσπάθεια να θεσπιστεί ο «Φόρος Ακίνητης Περιουσίας» (ΦΑΠ) ως ετήσιος φόρος κεφαλαίου επί της αστικής και μόνον ιδιοκτησίας, ο οποίος όμως κατέρρευσε κατ’ επανάληψη, αφού ταλαιπώρησε φορολογούμενους και φορολογούντες, επί δεκαετίες,  γιατί εξαιτίας της εγγενούς αυτής αδικίας, δεν έγινε ποτέ αποδεκτός στην συνείδηση των φορολογουμένων, ούτε ενσωματώθηκε στο φορολογικό σύστημα της χώρας μας, λόγω και του δυσανάλογα μεγάλου διαχειριστικού του κόστους.

Αν λοιπόν το Κράτος λοιπόν επιθυμεί να φορολογήσει την περιουσία των πολιτών του, είναι ελεύθερο να το κάνει, αλλά αυτό επιβάλλεται να γίνεται με τρόπο δίκαιο και αντικειμενικό. Αν λοιπόν θέλει να επιβάλλει ΦΟΡΟ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ,  ας τον επιβάλει σε κάθε μορφή  ιδιωτικού "πλούτου", και ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ!

Η ΠΟΜΙΔΑ λέει ΟΧΙ στην εξοντωτική φορολόγηση της μεσαίας περιουσίας υπό το πρόσχημα της φορολόγησης της μεγάλης!!!

 

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για το θέμα; Απευθυνθείτε...